வெள்ளி, 18 ஆகஸ்ட், 2017

அம்பேத்கர் பௌத்தம் சமணம் இந்து என பதிவு இந்துத்துவ ஆதரவு

அம்பேத்கர் பௌத்தம் சமணம் இந்து என பதிவு இந்துத்துவ ஆதரவு ஹிந்துத்வா மதவெறி மதம் விமர்சனம் குணா

   இன்பாக்ஸ் 
நட்சத்திரத்தைச் சேர் 

aathi tamil

<aathi1956@gmail.com>
15 ஏப்ரல், 2017 ’அன்று’ பிற்பகல் 3:18
பெறுநர்: aathi1956@gmail.com
Gunaseelan Samuel
WHY AMBEDKAR CLASSIFIED BUDDHISTS, JAINS AND SIKHS AS "HINDUS"?
When sectarians complained about Buddhists, Jains and Sikhs being
grouped together with Hindus in his Bill, Ambedkar replied:
“Application of Hindu code to the Sikhs, Buddhists and Jains was a
historical development and it would be too late sociologically to
object to it. When the Buddha differed from the Vedic Brahmins, he did
so only in matters of creed and left the Hindu legal framework intact.
He did not propound a separate law for his followers. The same was the
case with Mahavir and the ten Sikh Gurus.”
He wanted the so called "Untouchables" to go out of the oppressive
orthodoxy-infested “Hindu religion” but remain within “Hindu culture”.

 இந்துத்துவ ஆதரவு ஹிந்துத்வா மதவெறி மதம் விமர்சனம்  குணா

   இன்பாக்ஸ் 

நட்சத்திரத்தைச் சேர் 

aathi tamil

<aathi1956@gmail.com>
15 ஏப்ரல், 2017 ’அன்று’ பிற்பகல் 3:17
பெறுநர்: aathi1956@gmail.com
Gunaseelan Samuel
AMBEDKAR SUPPORTED HINDUTVA
“The most important point we want to emphasize is not the satisfaction
you get from the worship of the image of God…Hindutva belongs as much
to the untouchable Hindus as to the touchable Hindus. To the growth
and glory of this Hindutva contributions have been made by
Untouchables like Valmiki, the seer of Vyadhageeta, Chokhamela and
Rohidas as much as by Brahmins like Vashishta, Kshatriyas like
Krishna, Vaishyas like Harsha and Shudras like Tukaram. The heroes
like Sidnak Mahar who fought for the protection of the Hindus were
innumerable. The temple built in the name of Hindutva, the growth and
prosperity of which was achieved gradually with the sacrifice of
touchable and untouchable Hindus, must be open to all the Hindus
irrespective of caste.” (Bahiskrit Bharat, 27 November 1927; quoted in
Dhananjay Keer, Dr Ambedkar: Life and Mission, 1990)

அம்பேத்கர் இந்துநாடு ஆதரவு பாகிஸ்தான் பிரிவு இந்துத்துவ ஆதரவு ஹிந்துத்வா மதவெறி மதம் விமர்சனம் தலித் குணா

   இன்பாக்ஸ் 
நட்சத்திரத்தைச் சேர் 

aathi tamil

<aathi1956@gmail.com>
15 ஏப்ரல், 2017 ’அன்று’ பிற்பகல் 3:19
பெறுநர்: aathi1956@gmail.com
Gunaseelan Samuel
AMBEDKAR WAS FOR ONE "HINDU" NATION
Because once the two-nation theory has been accepted, then with one
dominant nation (the Hindu) and the other minor nation (the Muslim),
Ambedkar finds co-existence absolutely impractical and dangerous. Dr
Ambedkar points out that Savarkar “does not propose to suppress the
Muslim nation” while at the same time “does not consent to divide the
country”. He states tantalizingly: “One can understand and even
appreciate the wisdom of the theory of suppression of the minor nation
by the major nation because the ultimate aim is to bring about one
nation.”
In the 1940s, the Hindu-Muslim problem was one crucial issue where the
stand of Ambedkar is more Savarkarite than that of Savarkar himself.


தலித் அரசியல் மறுபக்கம் 

கருத்துகள் இல்லை:

கருத்துரையிடுக